torsdag 3. mars 2011

Erfaring fra 1. klassen...

Jeg erfarer en viktig ting: Jeg må være tilstede og samtale med elevene og gjennomføre aktiviteter der det brukes digitalt verktøy for å opprettholde det man holder på med. Nå har jeg vært borte fra skolen i to uker og det er ingen tegn fra elevene på fronter.
Jeg erfarer også at foreldre ikke har lest ukeplan der det står at de skal gjøre oppgaver på nett. Dette erfarer jeg gjennom samtaler når jeg møter de på gata :-)

Er elevene innom klassene hjemmeside uten å etterlate spor eller er de ikke innom? Jeg har trua på det siste. De er ikke innom, de glemmer av eller vet ikke hvordan de skal gjøre det. Det viser seg at foreldrene ikke tar ansvaret jeg hadde håpet de tok, gjennom å lære opp elevene litt selv :-( det er synd!

Men, det er ikke farlig. Jeg erfarer bare virkeligheten. Jeg må være tilstede, og jeg må samtale med elevene øye for øye for å ha de med meg og interessert. Dette er en veldig viktig erfaring å ta med seg.
Jeg håper jeg kan ta tak i opplæringen selv med elevene når jeg kommer tilbake.

Jeg har et ønske om å nå de, og at de lærer seg å bruke fronter :-) så jeg gir ikke opp.
Nå må jeg bare vente til jeg er tilbake..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar