tirsdag 1. mars 2011

PRAKSIS

Ny skole, nye undersøkelser :-) Jeg er i praksis og har i dag satt meg ned for å planlegge et nytt prosjekt for elevene på 9. trinn. Å, gla som jeg er i det digitale er det selvfølgelig med i dette prosjektet også.... :-)
Jeg skal la elevene lage en digital presentasjon av fornybar og ikke fornybar energi. Jeg HÅÅPER de lager film eller en animasjon uten at jeg trenger å lære de det. Jeg håper de kan det fra før av :-) og bare går i gang. Det hadde vært godt å kommet til "dekket bord" der elevene bare bruke det digitale helt naturlig...hihi....

Men, fins det digitalt utstyr. Joda, det finnes på huset...men.....der er alltid et men....10. ende trinn bruker maskiene til et madiaprosjekt. Så vi har ikke maskiner den ene uken....hvordan skal jeg gjøre dette? Hmmm...tenke tenke....kan de bruke den første uke til å planlegge og lese seg opp, slik at de kan "alt" om temaet og kan bruke hele den siste uken på å lage presentasjonen....
SKAL - SKAL IKKE...vinterferien kommer mandagen og tirsdagen...vil de klare dette? Neppe, men jeg må undersøke nærmere hvordan data-logistikken er....jeg vil - jeg vil :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar